Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

welke van toepassing zijn op alle aankopen bij Novibox.nl

Inhoudsopgave

  1. Definities
  2. Identiteit van Novibox.nl
  3. Toepasselijkheid
  4. Het aanbod
  5. De overeenkomst
  6. Herroepingsrecht
  7. Kosten in geval van herroeping
  8. Uitsluiting herroepingsrecht
  9. De prijs
  10. Conformiteit en garantie
  11. Levering en uitvoering
  12. Uitvoering revisie en/of reparatie
  13. Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
  14. Betaling
  15. Klachtenregeling
  16. Geschillen
  17. Aanvullende of afwijkende bepalingen
  18. Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  2. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  3. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  4. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en een overeenkomst op afstand aangaat met Novibox.nl.
  5. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  6. Dag: kalenderdag;
  7. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  8. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  9. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  10. Gereviseerd product: een gebruikt apparaat, onderdeel of grondstof welke door de consument aan Novibox.nl ter beschikking wordt gesteld waarbij Novibox.nl een combinatie van materialen en diensten inzet om een verbeterde werking van het gebruikte apparaat te realiseren.
  11. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  12. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  13. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
  14. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van Novibox.nl

Naam ondernemer: Novibox B.V.
handelend onder de naam: Novibox.nl

Vestigingsadres:
Osloweg 137E
9723BK GRONINGEN

Postadres:
Postbus 4001
9723BK GRONINGEN

Telefoonnummer: 050 – 211 2522
E-mailadres: info@novibox.nl
Website: www.novibox.nl

KvK-nummer: 83601058

Btw-identificatienummer:  NL862931101B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en op elke tot stand gekomen overeenkomst van novibox.nl, waaronder begrepen de overeenkomsten tot koop op afstand, bestellingen en de overeenkomsten strekkende tot revisie/reparatie zoals gesloten tussen Novibox.nl
    en de consument. Deze algemene voorwaarden worden geacht tevens van toepassing te zijn op aanvullende bestellingen, opdrachten en/of vervolgopdrachten.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Novibox.nl, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Novibox.nl zijn in te zien en zullen op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  8. Deze voorwaarden worden gereguleerd door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Nederland.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. Novibox.nl is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Novibox.nl gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
    Novibox.nl niet, noch kan de consument hier geen enkel ander recht aan ontlenen.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Novibox.nl test regelmatig steekproefsgewijs de voorraad om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de producten gewaarborgd blijft.
  7. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is. Zie hiervoor de privacyverklaring;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan Novibox.nl zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Novibox.nl onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Novibox.nl is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Novibox.nl passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Novibox.nl daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. Novibox.nl kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Novibox.nl op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
  6. Novibox.nl zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  • het bezoekadres van de vestiging van Novibox.nl waar de consument met klachten terecht kan, te vinden in de Algemene Voorwaarden;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij Novibox.nl deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud;
  • voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

7. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Novibox.nl mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan Novibox.nl bekendgemaakte vertegenwoordiger (niet zijnde de vervoerder).
  2. Het product is door de consument ontvangen op de dag dat deze is bezorgd:
  • op het adres zoals opgegeven door de consument, dan wel;
  • op een vooraf door de consument aangewezen en aan Novibox.nl bekendgemaakt adres, dan wel;
  • op een afleverpunt van de bezorgdienst, dan wel;
  • op een adres gelegen in de nabije omgeving van het door de consument aangegeven adres.

3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
van het product vast te stellen en om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in
een winkel zou mogen doen.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Novibox.nl
retourneren, conform de door Novibox.nl verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan zoals toegestaan in lid 3.
5. Met de ”door Novibox.nl verstrekte redelijke en duidelijke instructies’’ wordt onder andere bedoeld het document met belangrijke informatie welke wordt meegestuurd met iedere orderbevestiging
en factuur. Novibox.nl verwacht nadrukkelijk dat de consument hier kennis van neemt.
6. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit uiterlijk binnen 30 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Novibox.nl. Het kenbaar
maken dient de consument te doen door middel van een e-mail, via het online retourformulier, door middel van het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping of
een andere ondubbelzinnig geformuleerde schriftelijke verklaring. De consument dient ervoor in te staan dat deze verklaring Novibox.nl deugdelijk en tijdig heeft bereikt en het risico en de
bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
7. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de
geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Indien de klant na afloop van de in dit artikel genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te
willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan Novibox.nl heeft teruggezonden, is de koop op afstand definitief en kan de consument geen aanspraak maken op terugbetaling van
het aankoopbedrag.
8. Zodra de consument opdracht aan Novibox.nl verstrekt voor het verrichten van diensten (zoals reparatie en revisie), verklaart de consument daarmee uitdrukkelijk dat Novibox.nl met
het nakomen van de dienst mag aanvangen en hij afstand doet van zijn recht van ontbinding, zodra Novibox.nl de overeenkomst is nagekomen. De consument heeft recht op herroeping van de
overeenkomst tot het leveren van diensten gedurende 14 dagen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen. De consument heeft geen recht tot herroepping van deze overeenkomst tot het verrichten van
diensten, indien Novibox.nl haar verplichting reeds binnen de termijn van 14 dagen na totstandkoming van de overeenkomst geheel is nagekomen en indien de dienst wordt verricht volgens
specificaties van de consument. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door Novibox.nl bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht bij koop, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening. Doet de consument een beroep op zijn herroepingsrecht ten aanzien van diensten (zoals reparatie en revisie), dan zijn de gemaakte kosten tot het moment van herroeping verschuldigd door de consument. Novibox.nl heeft het recht van verrekening van de reeds gemaakte kosten met een eventueel (vooraf) betaald bedrag door de consument.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Novibox.nl dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door Novibox.nl of een sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product maar de betreffende beschadiging is geen reden voor herroeping door de consument, is de consument aansprakelijk voor (eventuele) waardevermindering van het product en maakt de consument geen aanspraak op (volledige) terugbetaling van het aankoopbedrag. De waardevermindering wordt vastgesteld door een technische specialist in dienst van Novibox.nl.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Novibox.nl. kan de onderstaande producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  • die door Novibox.nl tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • waarbij de consument de verzegeling heeft verbroken;
  • wanneer de technische specialist van Novibox.nl heeft vastgesteld dat er wijzigingen aan het product zijn toegebracht.

Artikel 9 – De prijs

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk– en/of zetfouten. Voor de gevolgen van druk– en/of zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk– en/of zetfouten is Novibox.nl niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
  3. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.
  4. In afwijking van het vorige lid kan Novibox.nl producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  5. Prijsverhogingen binnen drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  6. Prijsverhogingen vanaf drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. Novibox.nl staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door Novibox.nl, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Novibox.nl kan doen gelden indien Novibox.nl is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Eventuele gebreken aan geleverde producten of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan Novibox.nl schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. Gebreken die na de levering ontstaan, dienen zo spoedig mogelijk schriftelijk aan Novibox.nl te worden kenbaar gemaakt. Laat de consument dit na, dan kan dit tot gevolg hebben dat geen succesvol beroep meer kan worden gedaan op de garantie. De consument kan ieder geval geen succesvol beroep meer doen op de garantie indien het gebrek niet binnen twee maanden na de ontdekking daarvan of binnen de garantietermijn aan Novibox.nl wordt kenbaar gemaakt.
  5. Novibox.nl behoudt te allen tijde het recht om verkeerd geleverde producten terug te vorderen. Ook wanneer de consument Novibox.nl niet op de hoogte heeft gesteld.
  6. De garantietermijn voor geleverde nieuwe producten door Novibox.nl van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Novibox.nl is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  7. De garantietermijn voor gereviseerde producten is twee jaar, tenzij in het aanbod anders staat vermeld.
  8. De consument is verplicht een uitgebreide klachtomschrijving te geven wanneer hij/zij een beroep wenst te doen op de garantie. De consument dient zich aan de veiligheidsvoorschriften te hebben gehouden. Indien uit de uitgebreide klachtomschrijving duidelijk wordt dat dit niet zo is, behoudt Novibox.nl zich het recht voor de garantieclaim af te wijzen, al dan niet na onderzoek.
  9. Fietsaccu’s zijn vanzelfsprekend onderhevig aan slijtage. Wanneer Novibox.nl een fietsaccu terug laat komen voor onderzoek in zake een garantieclaim, dan worden de afkeurcriteria zoals hieronder opgesomd gehanteerd:
  • tijdens het ontladen slaat de accu eerder af dan de ingestelde afslagspanning;
  • bij een spanningsval van meer dan 2 volt bij het belasten met 10A;
  • wanneer er sprake is van een verlies aan capaciteit van meer dan 20% van de originele capaciteit (uitgedrukt in Ah) binnen een termijn van twee jaar.

10. De garantie geldt niet indien:

  • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken. Wanneer de verzegeling verbroken c.q. verwijderd is vervalt de garantie;
  • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen;
  • het product beschadigd of verloren is gegaan door overmacht, waaronder (doch niet uitsluitend) uitdrukkelijk begrepen diefstal, vernieling of brand;
  • na onderzoek is vastgesteld dat het defect is ontstaan door waterschade. De consument heeft als plicht om ervoor te zorgen dat de producten niet met buitenproportioneel veel water in aanraking komen.
  • 11. Een garantie op een gereviseerd product geldt enkel op de onderdelen die door Novibox.nl zijn vervangen. Indien bijvoorbeeld het cellenpakket niet vervangen is, maar enkel de elektronica, dan
    geldt de garantie alleen op de elektronica.
  1. 12. Indien de consument aanspraak maakt op de garantieregeling, dan is Novibox.nl enkel gehouden om het product te repareren of te vervangen. Vervanging mag in zo’n geval geschieden door een
    gereviseerd product of een (gereviseerd) product van een ander merk/type, zolang deze geschikt is voor het beoogede gebruik van de consument. De consument maakt geen aanspraak op vergoeding van de
    kosten die hij heeft gemaakt ter reparatie of vervanging van het product door hemzelf of een derde.
  2. 13. Ingeval het product wordt vervangen of gerepareerd op basis van de garantieregeling, dan begint geen nieuwe garantietermijn te lopen.
  3. 14. De consument dient te allen tijde de veiligheidsvoorschriften, welke met de orderbevestiging en factuur zijn meegestuurd, in acht te nemen. Wanneer duidelijk is dat de veiligheidsvoorschriften niet in acht zijn
    genomen kan de ondernemer de garantieclaim afwijzen.
  4. 15. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder
    gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Indien is geleverd aan het adres dat de consument aan Novibox.nl kenbaar heeft gemaakt, maar dit opgegeven adres achteraf foutief blijkt te zijn, dan komt dit voor rekening en risico van de consument.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden is vermeld, zal Novibox.nl geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  5. Na ontbinding conform het vorige lid zal Novibox.nl het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk terugbetalen, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien het levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Novibox.nl zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van novibox.nl.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij novibox.nl tot het moment van bezorging aan de consument op de wijze zoals genoemd in deze algemene voorwaarden of een vooraf aangewezen, en aan novibox.nl bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  8. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten die ter revisie worden aangeboden door de consument liggen tot het moment van bezorging aan novibox.nl bij de consument.

Artikel 12 – Uitvoering revisie en/of reparatie

  1. De consument staat ervoor in, dat het ter revisie en/of reparatie aangeboden product op dat moment reeds defecten of een te hoge degradatie (een staat wat voor de consument niet voldoende is) kent. Bij revisie en/of reparatie bestaat het risico dat de staat van het product kan verslechteren tijdens het uitvoeren van onderzoek en/of reparatie. Dit risico is voor de consument.
    novibox.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan aan het product dat ter revisie en/of reparatie is aangeboden.
  2. Ingeval het ter revisie en/of reparatie aangeboden product naar beoordeling door novibox.nl niet gereviseerd en/of gerepareerd kan worden, dan is de consument enkel onderzoekskosten verschuldigd.
  3. Indien de consument, binnen twee weken na kennisname van het feit dat het aangeboden product niet meer gereviseerd en/of gerepareerd kan worden, schriftelijk aan novibox.nl mededeelt prijs te stellen op retournering van het product, dan zal het product binnen een redelijke termijn worden geretourneerd aan de consument. Indien de consument niet tijdig voornoemde schriftelijke mededeling verricht, dan is Novibox.nl niet langer verplicht om het ter revisie en/of reparatie aangeboden product te retourneren en is zij gerechtigd het ter revisie en/of reparatie aangeboden product te vernietigen.
  4. De consument dient ten allen tijden voor een juiste manier van verzending te zorgen. Indien Novibox.nl aan de consument instructies ter verzending van het product kenbaar heeft gemaakt, dan dient de verzending conform deze instructies te geschieden. novibox.nl is in geen geval aansprakelijk voor de schade die ontstaat tijdens het transport naar
    novibox.nl van het ter revisie en/of reparatie aangeboden product.

Artikel 13 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of het afnemen van diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als novibox.nl voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of afnemen van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of afnemen van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 14 – Betaling

  1. Consumenten kunnen betalingen verrichten middels de aangeboden betaalmethodes in de Webshop van Novibox.nl. In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, biedt Novibox.nl de consument “achteraf betalen” aan. Betaling dient te geschieden aan Klarna. U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.
  2. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na totstandkoming van de overeenkomst c.q. na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
  3. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een revisiedienst of reparatiedienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. Dit betreffen fatale termijnen. Indien niet binnen deze termijn volledig is betaald, is de consument in verzuim.
  4. Indien de consument de kosten en vergoedingen voor de revisiedienst of reparatiedienst of eerder geleverde diensten of producten nog niet volledig heeft voldaan, dan is Novibox.nl gerechtigd het retentierecht uit te oefenen. Dit houdt in dat zij pas verplicht kan worden het aangekochte product te leveren, dan wel het gereviseerde of gerepareerde product aan de consument terug te geven, indien de consument de verschuldigde kosten en vergoedingen volledig heeft voldaan.
  5. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Novibox.nl te melden.
  6. In geval van wanbetaling van de consument heeft Novibox.nl, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de gemaakte buitengerechtelijke incassokosten en de wettelijke rente in rekening te brengen.

Artikel 15 – Klachtenregeling

  1. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot
    Novibox.nl.  Novibox.nl beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij novibox.nl, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij Novibox.nl ingediende klachten worden, (indien mogelijk), binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door
    Novibox.nl binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Mocht er niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting Geschil Online (www.geschilonline.com) te laten behandelen. De uitspraak hiervan is bindend en zowel Novibox.nl als de consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
  6. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  7. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  8. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Novibox.nl, zal de Novibox.nl naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 16 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Indien Novibox.nl schriftelijk een beroep doet op deze bepaling, dan heeft de consument echter gedurende een maand het recht om voor de beslechting van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen. Na deze periode van een maand vervalt dit recht.
  3. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
Novibox.nl

Postbus 4001
9723 BK Groningen
info@novibox.nl

 

Datum:

Plaats:

Hiermee deel/delen* ik/wij* u mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende:

 

  • de verkoop van de/het* volgende product(en)*:
  • de verrichting van de volgende dienst(en)*:

 

herroep/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op*:

 

Naam:

Adres:

Postcode & plaats

 

Handtekening:

 

 

—————————————————————–

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is.